La Fortuma ( en Tortuguero) - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Gea Vonno - WaarBenJij.nu La Fortuma ( en Tortuguero) - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Gea Vonno - WaarBenJij.nu

La Fortuma ( en Tortuguero)

Door: Gea

Blijf op de hoogte en volg Gea

28 Februari 2019 | Costa Rica, Fortuna

Hallo allemaal,

Al weer ongeveer op de helft van ons avontuur. We zijn naar Tortuguero gegaan. Stuk met de bus, anderhalf uur met de boot naar onze logde gebracht. Daar een vrije middag die we hebben doorgebracht aan het zwembad.
De volgende dag konden we dieren spotten. Met een bootje op zoek. We hebben wel wat gezien, maar niets wat we nog niet eerder hadden gezien. Ook nog op turtle beach geweest. Maar het is niet het seizoen dus niks

Ik vond Tortuguero zelf het minst tot nu toe. Gisteren hadden we een reisdag naar La Fortuna. Eerst weer anderhalf uur met de boot terug. Dan met de bus weer verder. We hebben nog even bij een bananen plantage gekeken. Op de heenweg hadden we hier een fotostop. Maar nu werd er gewerkt. Was leuk om te zien. Voor Wie is de mol kijkers..... de bananen opdracht in real live gezien.

Ook hebben we nog een stop gehad bij frogs heaven. Dit was echt geweldig. Drie verschillende kikker soorten gezien. De groene met fel rode ogen, de rode met blauwe poten en een zwart/groen gevlekte. Er klom ook nog een luiaard vlak bij ons de boom in. Super om van zo dicht bij te mogen bewonderen.

In het donker aangekomen in La Fortuna. Vandaag zijn we ook weer met de boot op pad geweest. Nu vogels spotten. We hebben weer heel veel gezien. Maar weet niet overal de naam van.
Dus ook weer een mooie dag. Morgen gaan we naar Rincon de la vieja.
Dat schijnt het meest droge gedeelte van Costa Rica te zijn.
Kijken of dat ook klopt. Tot nu toe hebben we nog wel geluk gehad met het weer. Het regent hier erg veel en ook erg hard. Maar steeds als het kan. Als we uit de bus gaan of op de boot zitten of met wandelingen is het nog steeds droog.

Groeten Ria en Gea.

• 28 Februari 2019 - 03:35

Magda:

Hoi Gea en Ria,
    War een prachtige kikkers!! Een mooie reis tot nu toe en geluk met het weer. Het was hier ook ff lente. Groetjes en tot de volgende keer.

• 28 Februari 2019 - 04:57

Nelleke:

Wat hebben jullie tot nu toe al een mooie reis. Lijkt wel een dierentuin. Geweldig!
    Een en al natuur, zeker als je mooie dieren kan spotten. Geniet ervan en groeten aan Ria.