Panama, het begin - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Gea Vonno - WaarBenJij.nu Panama, het begin - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Gea Vonno - WaarBenJij.nu

Panama, het begin

Door: Gea

Blijf op de hoogte en volg Gea

19 Februari 2019 | Panama, Panama-stad

Hallo allemaal.

Het is weer zover. Ria en ik zijn weer begonnen aan een nieuw reis avontuur. Dit keer is de bestemming, voor degenen die het nog niet weten, Panama en Costa Rica.
Gisteren vertrokken. We hebben bij de zoon van Ria in Amsterdam geslapen omdat we al op tijd vlogen. Het werd een lange dag.
Om 5 uur ging de wekker. Om 6 uur waren we op Schiphol. De balie ging net open dus we konden meteen inchecken. Meteen al 2 mensen van de groep ontmoet.

Even vlug wat gegeten daar. Nog wat rondlopen. En boarden voor de 1e vlucht naar New York. Het was niet een heel groot toestel dus het was bijna 8 uur vliegen.
Na een tussenstop van ruim 4 uur door. Met een nog wat kleiner vliegtuig.
Nog 5 uur vliegen naar Panama City. Met een half uur vertraging daar om half 9 lokale tijd aangekomen. In NL was het 6 uur later.
Tijdens de beide vluchten 11 van de 13 mensen van de groep ontmoet en ook de reisleidster vloog met ons mee. De overige 2 vlogen met KLM en hebben we vanmorgen ontmoet.

Vandaag dan Panama stad. Iedereen is mee geweest met de dagexcursie. Eerst naar het oude gedeelte van Panama stad. Was erg mooi. Deed ook echt aan als midden Amerikaans met veel pleinen en kleurrijke mensen met vrolijke muziek.
Ook het Panama kanaal mag niet ontbreken. We hadden het geluk dat er meerdere schepen lagen. Inclusief een cruise schip. Heel leuk, interessant in indrukwekkend. Ook het bijbehorend museum was leuk om te zien. En dat zegt iemand die niet echt een museum mens is.

Zo met de hele groep voor de 1e keer echt uit eten. En morgen met een binnenlandse vlucht naar Bocas wel Torso, lekker aan het strand.
Vandaag al stralend weer en 29 graden. Dus niks te klagen.

Tot snel,
Groeten Ria en Gea.