Queenstown, dag 19 en 20 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Gea Vonno - WaarBenJij.nu Queenstown, dag 19 en 20 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Gea Vonno - WaarBenJij.nu

Queenstown, dag 19 en 20

Blijf op de hoogte en volg Gea

19 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Ongeveer 5 minuten na verzenden van het vorige blog is het gaan regenen. Was zomaar regen, niet meer van cycloon lusi, daar hebben we gelukkig niets van meegekregen.

De hele nacht heeft het geregend maar tijdens onze reisdag naar Queenstown was het toch nog aardig weer. Bij aankomst in Queenstown regende het wel weer en het is ook de rest van de dag blijven regenen.

Dus de eerste regendag is nu een feit. We willen niet op de hotel kamer blijven zitten dus toch maar met de 4 dames de stad in, een beetje 'ons' vaste clubje.

Vlakbij het hotel kwam Ria haar zoon Wouter tegen die al 4 1/2 maand in Australië en Nieuw Zeeland zit. Toevallig had ze de avond ervoor contact met hem gehad en gehoord dat ook hij in Queenstown zat.
Dus zij is verder met Wouter op pad geweest om lekker bij te kletsen en ook zijn ze samen een hapje gaan eten.

Wij, de overige 3 dames hebben verder niet zo heel veel gedaan. Beetje de straten doorgelopen en een hapje gegeten.

De volgende volle vrije dag in Queenstown scheen het zonnetje weer. Ria en ik hebben ons met 3 anderen van de groep opgegeven voor de dart river funjack tour.
Was erg leuk. Eerst met de bus naar Glenorchy gereden, iets meer dan een half uur van Queenstown.
Daar moesten we ons omkleden..... Wetsuit, regenjas, reddingsvest e.d.
En toen zijn we een uur met een soort van speedboot over de dart river gevaren. Af en toe even spinnen, was super!!!!
We kregen een heerlijke lunch en daarna zijn we met een opblaasbare kano verder gegaan. Was ook super. Zoals altijd een prachtige omgeving en ook weer stralend weer.
Rond 5 uur waren we weer terug en dit keer konden we Queenstown ook met de zo'n nog bekijken.
Heerlijk aan het meer gegeten en daarna naar bed.