christchurch... dag 25, 26 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Gea Vonno - WaarBenJij.nu christchurch... dag 25, 26 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Gea Vonno - WaarBenJij.nu

christchurch... dag 25, 26

Blijf op de hoogte en volg Gea

24 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Gisteren aangekomen op de laatste plek in Nieuw Zeeland, Christchurch. Wat een contrast met de rest van de reis. Christchurch is in sep 2010 en feb 2011 een paar keer getroffen door een aardbeving en de gevolgen zijn nog steeds zichtbaar. Gebouwen die op instorten staan, gebouwen die er net zo bij staan als 3 jaar terug... met het puin overal nog. Lege plekken waar gebouwen stonden en nog niks weee herbouwd is.... heel apart om te zien.

Vandaag nog een laatste uitstap gehad naar Kaikoura. Dit om een poging te doen om walvissen te spotten. En ook dit is gelukt. Eerst naar een walvis gevaren. Het duurde nog even voor deze boven kwam. Beetje foto's kunnen nemen en hij dook weer naar beneden.
Toen zijn we naar een grote groep dolfijnen gegaan. Het waren er echt veel en heel speels. Lekker spelen duiken en zelfs salto's. Super om te zien.

Daarna weer naar een andere walvis. We kwamen eigenlijk wat te laat aan want hij dook al vrij snel naar beneden. Er zwom nog een albatros vlak naast de boot. En ook al snel kwam de walvis nog weer boven. Na een tijdje stonden we weer met camera's klaar voor de duik naar beneden om de staart op de foto te krijgen. En ook dit is gelukt.

Al met al dus een geslaagde dag. Vanmiddag ook al het afscheid van onze belgische chauffeur Dirk gehad. Al zien we hem morgen nog voor het vervoer naar het vliegtuig.
En vanavond de laatste keer met de groep gegeten en ook het afscheid van reisleidster Claudine gehad. We hadden een hele leuke groep en ik zal ze op de fiji zeker missen.

Morgen splitst de groep dus. De meesten vliegen terug naar Amsterdam, 1 gaat nog 5 dagen naar Dubai en ik nog een weekje Fiji.
Kijken war dat te bieden heeft. En wie weet, als er daar internet is, ook daar nog een berichtje.

Groeten Ria en Gea.