FOX glaceer, dag 17 en 18 - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Gea Vonno - WaarBenJij.nu FOX glaceer, dag 17 en 18 - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Gea Vonno - WaarBenJij.nu

FOX glaceer, dag 17 en 18

Blijf op de hoogte en volg Gea

16 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Laatste blog van vandaag... Gisteren hebben we een hele mooie reisdag gehad naar fox glaceer, waar we nu zitten.
Een lange reisdag, maar met 2 super mooie wandelingen onderweg. Nog steeds mooi weer, maar wel in afwachting van cycloon lusi die naar verwachting snel richting zuider eiland trekt.

De eerste wandeling was lang een prachtig stukje westkust. Met een beetje mistachtige bewolking voor de rotsen een prachtig gezicht.
De 2e wandeling was nog mooier. We waren bij de pancakes rocks. De rotsen zien er uit alsof er een stapel pannenkoeken liggen, heel bijzonder.

Ria en ik hebben voor morgen een helihike geboekt, maar vanwege de verwachte cycloon hebben we deze omgezet naar Een helicoptervlucht over de gletsjers voor vanavond. We gaan met z,n 4en en worden meteen bij het helicopters punt afgezet.

De rest van de groep gaat naar de huisjes waar we slapen. Helicoptervlucht was ook weer erg mooi. Het slechte weer is uitgebleven dus het kon doorgaan.
Ook vandaag , 16 maart, was slecht weer voorspeld.
Omdat wij gisteren de helikoptervlucht hadden staan hebben we voor vandaag nog een gletsjer wandeling gedaan. Ook die was super mooi. En deze ochtend hebben we ook nog een korte wandeling naar mirror lake gedaan. Deze staat eigenlijk voor morgen ochtend gepland... Maar ook dan is het slecht weer voorspeld.

Tot nu tot is het nog steeds mooi weer... Lusi heeft wel toegeslagen op het noorder eiland. Waar wij in het begin waren in bay of Island is blijkbaar alles overstroomd. Maar hier nog steeds zo'n en vandaag 2 druppels regen gehad, dus afwachten of we nog wat meekrijgen of gewoon weer geluk hebben.

Zo even genoeg voor vandaag... Wel een beetje vluchtig geschreven deze blogs dus hopelijk is het allemaal nog een beetje te begrijpen. Nu gaan we lekker eten en hopelijk snel meer!!!

Groeten Ria en Gea.

• 16 Maart 2014 - 07:58

Saskia Dv:

Wow wat een hoop te lezen over jullie avonturen zeg. Ik mistte ze al

• 16 Maart 2014 - 11:33

Yolanda:

je vermaakt je daar wel, lees ik ;)
    veel plezier nog!!! xx

• 16 Maart 2014 - 11:39

Dieuwke:

Ik heb net je laatste verslagen gelezen van het zuidereiland, dat is prettig wakker worden na een uitslaapochtend. Heb ook nog even stiekem op Ria haar facebookpagina geklikt, zo werd het helemaal compleet met foto's. Het ziet er fantastisch uit. Nog een fijne tijd met heel mooi weer.

• 18 Maart 2014 - 17:02

Arnold:

Ga zo door. Prachtig dat Nieuw Zeeland zo te horen. Veel te doen en meegemaakt. Hopelijk hebben jullie geen last van de cycloon. Ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden. See you.