spectaculair Rotorua.... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Gea Vonno - WaarBenJij.nu spectaculair Rotorua.... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Gea Vonno - WaarBenJij.nu

spectaculair Rotorua....

Blijf op de hoogte en volg Gea

06 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallooooooo....
Hier ben ik weer met het verslag van de spectaculaire dag van vandaag. Het begon rustig. Wekker om 8 uur gezet maar Ria was al een uur eerder wakker. Ook ik lag miet meer in dromenland dus we besloten met z'n 2en op pad te gaan. Vanuit het hotel kijken we uit op een meer.
Bij zonsopkomst komt er allemaal stoom vrij, prachtig om te zien. Dus even een 'strandwandeling' gemaakt samen. Daarna met nog 3 anderen van de groep naar de polynesysche spa geweest. Dat is deze 2 dagen onze 'buurman'.... 4 thermale baden die tussen de 36 en 42 graden zijn... in de buitenlucht... met uitzicht op het meer.... alleen daarom was het al leuk om te doen.

Nadat we er weer 5 jaar jonger uitzien moesten we om kwart voor 1 verzamelen in het hotel voor het spectaculaire gedeelte van de dag. Het was kraak helder met veel zon dus de helicopter vluchten gingen door. Met 11 van de groep zijn we met 3 helicopters naar white island gevlogen (ongeveer 3 kwartier). Daar zijn we geland en hebben een prachtige wandeling gemaakt. De meest prachtige kleuren vlogen ons om de oren, En een meer met een grote stoomwolk... was echt super.
Daarna met de helicopter verder gevlogen naar Mount Tarawera, een rode spleet in een ' levende vulkaan'. Ook daar een stukje gewandeld.
Daarna weer terug gevlogen naar het beginpunt.
We hadden echt super weer en het was met recht spectaculair te noemen.

Als toetje hadden we vanavond een maori Haka avond... Haka is een oorlogsgroet/dans die je ook wel op tv ziet als het over de maori gaat. Was wel leuk om te zien maar wel erg toeristisch. Daar hebben we hangi gegeten, een 'ondergronds' bereide maaltijd.

Tot zover 6 maart, hopelijk snel weer een bericht over het vervolg van de reis.
Groeten vanuit een tot nu toe zeer geslaagde Nieuw Zeeland vakantie!!

• 06 Maart 2014 - 10:24

Saskia Dv:

O dames wat een geweldig verhaal. Wat een prachtige belevenissen zeg. Bennett benieuwd naar de foto's . Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.

• 06 Maart 2014 - 10:40

Cindy:

Geweldig, wat een prachtige belevenissen :-)
    Heel leuk om zo je reis te kunnen volgen maar... wel echt jaloers makend!

• 06 Maart 2014 - 11:17

Hilde:

Ik heb straks ook een andere kleur. Niet bruin vd zon maar groen van jaloezie haha.
    Lwuk en gaaf hoor dames. Veel plezier

• 06 Maart 2014 - 11:18

Charlotte:

WOW, wat prachtig allemaal. das echt iedere dag van vroeg tot laat genieten.

• 06 Maart 2014 - 16:55

Anita Smit:

Zo te lezen heb je een geweldige vakantie. Paar foto's gezien op fb prachtig daar.
    Geniet er nog lekker van.