dag 9 en 10... van Rotorua naar Tongariro nationaa - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Gea Vonno - WaarBenJij.nu dag 9 en 10... van Rotorua naar Tongariro nationaa - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Gea Vonno - WaarBenJij.nu

dag 9 en 10... van Rotorua naar Tongariro nationaa

Blijf op de hoogte en volg Gea

08 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Sorry mensen, daar ben ik weer...

Was eigenlijk niet de bedoeling om zo vaak een bericht te posten. Maar het is hier zooooooo geweldig en we zien zo veel bijzondere en mooie dingen dat het anders wel een heel lang verhaal wordt iedere keer.

Gisteren hebben we dus Rototua achter ons gelaten en een vaan de mooieste reisdagen ooit gehad. Bij vertrek van ons hotel nog genoten van een prachtige zonsopkomst. Daarna door gereden naar een modderpoel. We moesten proberen om een mooie blub op de foto te krijgen... nou dat was niet heel moeilijk want het blubt de hele tijd door. Soms echt een kleine explosie van modder. Het was op dat punt wel heel erg mistig maar daardoor ook heel mysterieus.

Daarna zijn we doorgereden naar wai-o-tau park. Een mooie wandeling gemaakt door geothermisch gebied. Het was groot en erg bijzonder. De zon kwam langzaam weer tevoorschijn, dus ook hier erg mysterieus. Overal waren kleine tot grotere plassen/meren met de meest bijzondere kleuren. Van diep rood tot een soort van lime groen, heel onnatuurlijk maar het was toch echt.

Verder zijn we nog naar de lady knox geyser geweest. Ze weten niet precies hoe hoog en hoe lang deze dame spuit. In ons geval was het niet zo heel hoog en niet zo heel lang, maar ja... we hebben al zo veel geluk gehad dat het toch leuk was om te zien.

Aan het eind van de middag aangekomen in ons hotel met een inmens mooi uitzicht. Echt super. Ria en ik hebben een kamer met eigen (zon)terras en er is ook nog een groot (zon)terras waar we met de hele groep hebben zitten borrelen (wijn/bier/chips).

Vandaag dan al dag 10. De hele groep heeft vandaag in Tongariro nationaal park de vulkaan wandeling gemaakt. Ook dit was geweldig. Vandaag ook weer in de mist vertrokken maar als de zon doorkomt wordt het helemaal opengetrokken met de meest fantastische vulkaan aanblikken. Tussen 2 vulkanen door gelopen met zicht op verschillende kraters en ook weer wat turquoise meren. Ria is nog met een aantal naar een uitkijkpunt op de top geweest. Ik kwam later op dat punt aan er er was voor mij geen tijd meer voor.
Nu even terug in het hotel en over een uur hier in het hotel met de hele groep eten.

Als afsluiter heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat Saskia morgen jarig is. Dus namens Ria (en natuurlijk ook namens mij) gefeliciteerd!!!
En Charlotte en Edwin, mocht ik er niet meer aan denken, jullie alvast een hele mooie vakantie in Ecuador gewenst.

Tot snel.... groeten Ria en Gea.

• 08 Maart 2014 - 07:01

Saskia Dv:

Lieve dames, bedankt voor de felicitaties. Het lezen van jullie reisverslag is al een cadeau op zich. Wat een prachtige belevenissen. Ik kijk zo uit naar de foto's. Ria, je was inderdaad de eerste

• 08 Maart 2014 - 09:02

Charlotte:

Ha Saskia. Gefeliciteerd!.
    Hey Gea. Zo leuk om je verslag weer te lezen. Al die fantastische uitstapjes, je loopt zo van de ene mysterieuze wereld naar een andere toe. Nieuw Zeeland heeft echt alles in zich. En nog maar op dag 10.
    Geniet maar lekker door.

• 09 Maart 2014 - 16:53

Arnold:

Gea. Je kunt wel bij een reisbureau gaan werken. Je kunt het goed brengen. Ik zou bijna een vakantie naar Nieuw Zeeland boeken. Het blijft denk ik een land, zonder Nieuw. Fijne vakantie nog. Groetjes, Arnold.