weer thuis - Reisverslag uit Goor, Nederland van Gea Vonno - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Goor, Nederland van Gea Vonno - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: gea van vonno

Blijf op de hoogte en volg Gea

20 April 2015 | Nederland, Goor

Lieve allemaal,

We zijn weer thuis. Gisteren weer terug gekomen in het (gelukkig) zonnige Nederland.
Het was een fantastische reis met alleen maar dames. Maar wat hebben we het gezellig gehad met elkaar. En wie weet komt er volgend jaar een vervolg in Afrika. Er zijn al voorzichtig plannen gemaakt, haha.
Maar nu nog even over Jordanie.
Het is een super mooi land en ik wil ook hier toch ook even wat vooroordelen de wereld uit helpen.
Na alle negatieve verhalen in de media over het midden oosten en IS en Jordanie die IS de oorlog heeft verklaard ging ik voor het eerst toch niet helemaal gerust op reis. De grootste twijfel was al weg door veel te appen, mailen met onze reisleidster die ook in Jordanie woont en onze groepsapp met de dames.... maar toch blijft er wel wat lichte onrust in je hoofd zitten.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik me geen seconde onveilig heb gevoeld. Sterker nog, ik denk niet dat ik me ooit veiliger heb gevoeld dan in dit land. Zelfs in ons eigen Nederland niet.
Het land is al geweldig. Maar de mensen, petje af voor ze. Ze zijn zo warm, vriendelijk, attent, huplvaardig. Ik kan echt alleen maar positief over ze zijn. Overal waar we kwamen willen ze met ons op de foto. Worden we welkom geheten, uitgenodigd om thee met ze te drinken. Als iemand van de groep iets heeft komt er van alle kanten hulp. En ze zijn oprecht geinteresseerd in ons. Wat hebben we een leuke gesprekken gehad en fantastische avonden met de lokale bevolking.

Nu maar weer lekker nagenieten. Bert, nogmaals bedankt voor het wegbrengen en ophalen van en naar schiphol... en euh, maar 1 kameel en een tulband voor mijn auto????? En nee, ik heb geen sjeik aan de haak geslagen.
Alle dames bedankt voor 2 heerlijke weken.

Lieve groet,
Gea.

  • 21 April 2015 - 03:59

    Bert :

    Graag gedaan Gea . Ik heb de foto's gezien , Misschien niet aan de haak geslagen maar je hield hem wel meer dan stevig vast ;-) .

    Gr. Bert

  • 22 April 2015 - 12:01

    Ria:

    Ha Gea,

    Was weer een gave reis en ik ben het helemaal met je eens dat Jordanie een heel gastvrij en goed voelend land is, en hopelijk komt er volgend jaar weer een nieuwe reis op ons pad, groetjes Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gea

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 22027

Voorgaande reizen:

17 Februari 2019 - 13 Maart 2019

Panama/Costa Rica

02 Oktober 2017 - 08 November 2017

Ecuador en galapagos eilanden

04 November 2016 - 24 November 2016

Cuba

02 April 2015 - 20 April 2015

Jordanie

27 Februari 2014 - 02 April 2014

Nieuw Zeeland - Fiji

Landen bezocht: