dode zee - Reisverslag uit Jerash, Jordanië van Gea Vonno - WaarBenJij.nu dode zee - Reisverslag uit Jerash, Jordanië van Gea Vonno - WaarBenJij.nu

dode zee

Door: gea van vonno

Blijf op de hoogte en volg Gea

07 April 2015 | Jordanië, Jerash

Hallo allemaal.

Hier een kort berichtje. Gisteren zijn we eerst naar Jerash geweest. Ook bekend als het pompei van het midden oosten.
Was best groot en erg mooi. Ook erg heet, rond de 30 graden. Een mooie toegangspoort en mooie opgravingen.
We zijn de dag geëindigd in Madaba.
Vandaag eerst naar Ma'in gegaan naar de hotsprings. Het water is daar ook echt hot..... tot 60 graden in de bron. Onder een waterval was het heerlijk vertoeven.
We mochten niet met zwemkleding naar binnen. Dat is te bloot. Korte broek en t-shirt kon wel. De locals, vooral vrouwen, zaten echt helemaal ingepakt in het water.

Daarna door naar de dode zee. Echt super om dat mee te maken. Het water is ontzettend zout. Je drijft echt op het water. Eerst ingesmeerd met modderen daarna dobberen. Super. Ook nog een prachtige zonsondergang gehad. Morgen gaan we een mooie wandeling door de mujib kloof maken als ik het goed schrijf.

Tot snel..... groeten Ria en Gea.

• 07 April 2015 - 23:09

Charlotte:

Hoi. Wat klinkt het toch allemaal heerlijk en wat een mooie foto's staan er weer op facebook. Heel veel plezier morgen. Groetjes.