Galapagos - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Gea Vonno - WaarBenJij.nu Galapagos - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Gea Vonno - WaarBenJij.nu

Galapagos

Door: gea

Blijf op de hoogte en volg Gea

01 November 2017 | Ecuador, Guayaquil

Hallo allemaal.

Hier een laatste verslag vanuit Ecuador. Het was even stil dus geen wifi op de boot. Maar nu weer terug in de bewoonde wereld in hetzelfde hotel als voor de galapagos. Van hier uit was het nog bijna 2 uur vliegen, ruim 1100 km, naar Baltra. Ons begin eiland. Richard en Renilde, 2 belgen uit mijn groep zaten op dezelfde boot. Onze gids stond ons netjes op te wachten.
Verder hadden we nog een groep van 2 uit Australië, 2 uit Kroatië, 2 uit Engeland, 4 uit Rusland en de Argentijnse Daniela, mijn kamergenote.

Op de boot hadden we ontbijt tussen 7 en 8, lunch om 12 uur en diner om 19 uur. Twee keer per dag een eiland wandeling en elke dag mogelijkheid om te snorkelen. De grote boot San Jose vaart steeds naar een eiland. En met 2 kleinere zodiacs gaan we dan steeds aan land. Dit kan een natte landing of een droge landing zijn.
Omdat we al op tijd vliegen hebben we nog een hele middag aan boord op dag 1. Meteen varen we al naar een ander eiland. De eerste landing zal een natte landing worden. Eerst door het water om de wandeling te beginnen.
Maar de zee is te ruw dus dit gaat niet door. Dan naar het buur eiland. Maar we voelen de bui al hangen. Ook hier is de zee te ruw dus ook dit gaat niet door. Na even langs de kust te hebben gevaren gaan we weer terug naar de grote boot. Nou staat oktober er wel bekend om dat de zee wat ruwer kan zijn. Maar dit is voor iedereen toch een teleurstelling.

Gelukkig blijft het hier bij. De rest van de week kan ons programma gewoon doorgaan. Meestal varen we s' nachts naar een andef eiland. En overdsg de activiteiten. Soms ook overdag nog naar een ander eiland.
Bij het eerste ontbijt blijken we een ruwe nacht te hebben gehad. Bijna niemand heeft geslapen doordat de zee zo ruw was. Ik heb niks gemerkt. Heb heerlijk geslapen.

We hebben deze week ontzettend veel dieren gezien. Heel veel roodvoet boobies ( jan van genten). Een paar blauwvoet boobies. Dat was wel jammer want daar staat de galapagos toch om bekend.... en om de schildpad natuurlijk. Die hebben we oook wel gezien. Ook nog andere boobies. Een uil, een havik vlakbij ons op het strand. Albatrossen, pelikanen, ooievaars, 2 flamingo's, 1 pinguin, leguanen en ik zal vast nog wel wat vergeten.

Iedere keer als we terug kwamen van een activiteit stond er weer een hapje of drankje voor ons klaar.
Het snorkelen wad ook fantastisch. Heel veel vissen gezien. Van klein tot redelijk groot en in allerlei kleuren. Ook gezwommen met zeeschildpadden, zeeleeuwen... geweldig. Je moet soms echt moeite doen om ze niet aan te raken. Verder nog roggen gezien en haaien.

Halverwege gingen er 9 mensen weg en kwamen er 9 mensen bij. De 2 uit Engeland en de 2 uit Kroatië en ik bleven. Er kwamen 2 Denen, 3 Finnen, een Duits/Frans koppel en een Belgisch/Nederlands koppel bij. Mijn Argentijnse kamergenote Daniela werd ingewisseld voor de Finse Heidi.
Onze gids was niet de beste gids die we konden hebben. Denk dat er op sommige momenten nog wat meer ingezeten kon hebben. Maar ondanks dat kijk ik terug op een onvergetelijke week galapagos cruise.
Nu nog 1 nacht in Ecuador en dan morgenavond lokale tijd 20.10 staat de terugvlucht gepland.
Bedankt voor jullie leuke reacties en tot snel weer in NL.

Groeten Gea.

• 01 November 2017 - 07:53

Nelleke:

Oh Wauw, Gea, wat een reis! Hoop gauw je andere foto's te zien....
    En gelukkig is alles goed gegaan.
    Groetjes en een veilige thuisreis.
    Wel ontzettend snel gegaan..
    Nelleke

• 01 November 2017 - 17:58

Yolanda :

Hoi Gea, wat heb je weer een prachtige reis gemaakt