Petra. .. wadi rum. .. aquaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Gea Vonno - WaarBenJij.nu Petra. .. wadi rum. .. aquaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Gea Vonno - WaarBenJij.nu

Petra. .. wadi rum. .. aquaba

Door: gea van vonno

Blijf op de hoogte en volg Gea

15 April 2015 | Jordanië, Akaba

Hallo allemaal.

Het was even stil. In de woestijn hadden we geen internet en bij Petra kon ik er niet op komen.
Maar na het vorige verslag zijn we naar little Petra gereden. Prachtig allemaal en mooi weer. Super mooie rotsformaties.
We hadden een 2daagse pas voor Petra. De eerste dag hadden we de backdoor wandeling gedaan. Dan kom je achterom binnen. Een wandeling van ongeveer 3 uur. Het weer sloeg helemaal om. Koud en nog ongeveer 6 graden. De prachtige omgeving maakte veel goed.
De 2e dag werden we wakker met zware bewolking, mist en regen. Alleen Alice en ik besloten om de wandeling via de kloof te doen. De rest van de groep bleef in het hotel.
Al snel ging het harder regenen en vormden er aardige waterstroompjes in de kloof. Voordeel was dat er bijna geen toeristen waren. Dus ik heb unieke foto's. In regenpak en zonder toeristen op de foto.

Daarna zijn we naar de wadi rum woestijn gereden. Onderweg passeerden we de sneeuwgrens en hebben we nog een paar hagelbuien gehad. Aangekomen in de woestijn kwamen we in een ware zandstorm terecht. Dus alle weertypes gehad.
Eerste avond in de woestijn kwamen er een groep sjeiks binnen. Iedereen wilde meteen met ons op de foto. Net als trouwens op andere locaties. We voelen ons soms net sterren. Ook een camera ploeg was aanwezig. De sjeiks reisden in naam van konong Abdullah. Wij werden als toeristen ook gefilmd en hebben zo zelfs de Jordaanse tv gehaald.

Ook in de woestijn waren we 2 nachten. In bedoeïenen tenten. Erg leuk kamp. Eerste dag met jeeps en 2e dag per kameel door de woestijn gegaan, super.
Nu zitten we op onze laatste bestemming Aquaba. Paar dagen relaxen. Zaterdag nog met de boot en dan nachtvlucht terug.
misschien vrijdag nog 1 laatste bericht.

Groeten Ria en Gea.

• 15 April 2015 - 16:35

Nelleke:

Hallo Gea,
    Het klopt helemaal wat je in het verslag heb geschreven, maar er is nog veel meer te vertellen. Je hebt niet alles verteld!!!!
    Maar dat laat ik maar aan jouw over!!!!!
    Van wat je hebt verteld, kan ik alleen beamen.
    Groetjes Nelleke

• 15 April 2015 - 17:59

Yolanda:

Nou, Gea! wat heb je ons nog meer te vertellen..... Heb je een sjeik aan de haak geslagen hahaha
    De foto's zijn weer prachtig!
    Geniet van de laatste dagen daar, en daarna een goede vlucht naar huis!

• 15 April 2015 - 20:14

Charlotte:

Ha Gea.
    Je maakt het zo wel spannend hoor.
    Wat een bijzonder verslag samen met je foto's . Heel apart om alle weersomstandigheden mee te maken en erg doortastend dat je die kloof in gegaan bent. Maar zo ken ik je ook. Hup gewoon gaan.
    Nog heel veel plezier de laatste dagen.
    Groetjes

• 17 April 2015 - 11:15

Bert :

Nelleke ,

Nu maak je mij nieuwsgierig . Gea's auto staat hier ! Inruilen voor een kameel en een tulband ??
    Ik zei nog tegen Ria , je hoeft geen dikke jas mee , het is daar altijd lekker weer. Dus niet en anders dan in Egypte blijkbaar .

Tot morgen nacht pfffft wat een ##$#%@!#$!$ TIJD ;-) maar ik doe het graag hoor .;-)